Deutsche Bahn produkuje części zamienne za pomocą technologii druku 3D
Ostatnia wydrukowana w 3D część to obudowa przekładni lokomotyw manewrowych: o imponujących wymiarach prawie jednego metra sześciennego objętości i wadze 570 kg jest to największa i najcięższa wydrukowana w 3D część, jaką firma kiedykolwiek wyprodukowała przy użyciu technologii wytwarzania addytywnego.
Konwencjonalne zaopatrzenie w części zamienne wiąże się z długim czasem dostawy wynoszącym średnio dziesięć miesięcy – dzięki drukowanej formie piaskowej stworzonej metodą strumieniowego odlewania spoiwem, proces produkcji można było znacznie przyspieszyć, dzięki czemu komponent może być teraz dostępny w ciągu dwóch miesięcy. Inna zaleta pośredniego drukowania 3D z szybkim odlewaniem: dzięki tej procedurze komponent pozostaje w swoim pierwotnym trybie produkcji, ponieważ drukowana jest tylko forma dla odlewanego komponentu.
Firma
Deutsche Bahn
Źródło: kurier-kolejowy.pl

